Lames réglable…

Suspensions, améliorations...
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jacquo
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Re: Lames réglable…

Message par jacquo »

dirty-pierrot a écrit :l'interêt de ce système c'est que plus la roue s'enfonce (lors d'un appui) et plus le systéme donne du carrossage (pivot du bras supérieur décalé/lame).

???
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Kanrinin
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Re: Lames réglable…

Message par Kanrinin »

En fait, en y réfléchissant, y a plus simple et moins chère, ça s’appelle une boite à trompette...
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presse-purée
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Re: Lames réglable…

Message par presse-purée »

hihii
pas faux :lol:
aller les gars, on passe tous en trompettes, ok? :mrgreen:
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dirty-pierrot
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Re: Lames réglable…

Message par dirty-pierrot »

jacquo a écrit :
dirty-pierrot a écrit :l'interêt de ce système c'est que plus la roue s'enfonce (lors d'un appui) et plus le systéme donne du carrossage (pivot du bras supérieur décalé/lame).

???
Aurais-je mal compris ???

"The 911 suspension was designed in the early 1960s for narrow, high-profile, bias ply tires of the day. '60s bias ply tires did not need or like a lot of negative camber.

Fast forward 45 years to 2008 - tire technology has progressed - we run wide, low-profile, radial tires. Modern tires need a lot of negative camber to grip well. No surprise, the 911 suspension designed nearly 50 years ago doesn't match the needs of modern tires!

All modern Porsches are designed with aggressive camber curves matching radial tires needs beginning with the 1990 911(964) and continuing through the new 2008 911 (997) and Cayman. The ASP updates the early 911 suspension to similarly perform with modern radial tires.

The core problem is illustrated by the stock blue 911 pictured, the tires follow the lean of the car in the turn - causing poor contact as the tires roll over onto the outside edge. The rate of camber gain is too slow, grip suffers.

ASP makes the tire gain camber faster as the suspension compresses in turns, countering the effects of body roll and matching the needs of modern radial tires. The tire remains square with the road surface and the contact patch is improved. Grip increases.

With the ASP '69-'89 911s can now achieve modern suspension performance. "

Ou c'est juste que le système offre une plus grande plage de réglage ???
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dom181
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Re: Lames réglable…

Message par dom181 »

salut
ils vendent aussi un kit pour supprimer les caoutchoucs voir uréthane des bras de 944:
Image
http://www.elephantracing.com/suspensio ... shings.htm
Dom
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