1303 Mythbuster -> 2,4 ltr T4Turbo

Présentation de vos projets, les évolutions, les modifs...
Avatar du membre
bill77
Membres confirmés
Messages : 238
Enregistré le : 02 oct. 2007, 00:25
Localisation : sud 77

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar bill77 » 08 sept. 2019, 20:45

Must be quite satisfactory !!! Congrats !
Big grin on your face ?
After all the hard work and deep thinking ...

Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,4 ltr T4Turbo en construction

Messagepar Airspeed » 22 janv. 2020, 23:22

Thanks for keeping the thread alive mon amis!

A moment je suis constructer noveau moteur: 102mm Deutz x 74mm = 2,4 ltr 8)
JPM camshaft.
Alors peut etre encore plus de CV..?

Greetings,
Walter

Avatar du membre
bill77
Membres confirmés
Messages : 238
Enregistré le : 02 oct. 2007, 00:25
Localisation : sud 77

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar bill77 » 23 janv. 2020, 03:25

415 was not enough ? :biggrin:

Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Airspeed » 23 janv. 2020, 08:04

415 was not enough ? :biggrin:
Its not of course :mrgreen: and the engine would have made 500 easy, if it wasn’t for a building mistake (switched pistons) of me that resulted in engine damage...
So I had to rebuild it again.

Avatar du membre
bill77
Membres confirmés
Messages : 238
Enregistré le : 02 oct. 2007, 00:25
Localisation : sud 77

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar bill77 » 23 janv. 2020, 12:10

Bad luck !
But that's what winters are for, rebuilding the new beast that will dump everybody out there next spring !!! :rambo:

Avatar du membre
ElPax
Membres confirmés
Messages : 2220
Enregistré le : 03 déc. 2007, 00:10
Votre German : Ma mule
Localisation : Arcachon (33)

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar ElPax » 23 janv. 2020, 13:55

The vw aircooled that run and the most powerful to my knowledge.

The subaru engine are aircooled...

Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Airspeed » 06 avr. 2020, 18:38

Almost ready to be installed:

Image

I'll try to run it N/A first, so I have a baseline again and because I want to try a new (patented) idea on the exhaust :wink:

Avatar du membre
Superflo
Membres confirmés
Messages : 2511
Enregistré le : 01 oct. 2007, 20:55
Votre German : 1303 de 75 evo8
Moteur : 2806cc T4 EFI
Localisation : 01 et 94

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Superflo » 06 avr. 2020, 20:33

Keep the pictures coming :thumb:

Avatar du membre
coxy-ben
Membres confirmés
Messages : 1903
Enregistré le : 28 sept. 2007, 06:13
Votre German : 1302 berline
Moteur : 1915cc T1
Localisation : ardennes

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar coxy-ben » 06 avr. 2020, 22:24

:thumb: :thumb: :thumb:

Avatar du membre
ElPax
Membres confirmés
Messages : 2220
Enregistré le : 03 déc. 2007, 00:10
Votre German : Ma mule
Localisation : Arcachon (33)

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar ElPax » 06 avr. 2020, 23:47

Nice engine :thumb:

Avatar du membre
Alex
Admin
Messages : 3248
Enregistré le : 20 sept. 2007, 23:01
Localisation : Ouest de panam
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Alex » 07 avr. 2020, 07:02

:P :P :P :P :P :P :P

Avatar du membre
kevin
Membres confirmés
Messages : 399
Enregistré le : 20 oct. 2007, 08:39
Votre German : Cab 1303
Moteur : 1970cc T4, 2366cc T4, 2733cc T4 en cours
Localisation : Walhain-Saint-Paul (Belgique)
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar kevin » 07 avr. 2020, 08:53

Nice job Walter, congratulation :thumb:
Did you cut the Deutz cylinder under clamping load similar to an installation on the engine?
While cutting mine to bore size of 105mm I measured a deformation of 0.03 to 0.04mm with the 4x 35Nm torque which represents a significant part of the operating clearance. Therefore I machined my cylinders under pre-load as they recover 100% shape (elastic deformation)

Did you by any chance measure how they behave with a 102mm bore diameter?

Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Airspeed » 07 avr. 2020, 10:52

Nice job Walter, congratulation :thumb:
Did you cut the Deutz cylinder under clamping load similar to an installation on the engine?
While cutting mine to bore size of 105mm I measured a deformation of 0.03 to 0.04mm with the 4x 35Nm torque which represents a significant part of the operating clearance. Therefore I machined my cylinders under pre-load as they recover 100% shape (elastic deformation)

Did you by any chance measure how they behave with a 102mm bore diameter?
I understand and you did good practice with that! :thumb:
These were however new german cylinders (not the china copies) and were already 102mm to start with. So, I didn't bore them and machinework for shortening was done elsewhere. They are extremely thick and sturdy (very good hard iron), so making them shorter only won't distord anything.

Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Airspeed » 07 avr. 2020, 11:02

Keep the pictures coming :thumb:
Ok :wink:

Repaired the damaged head:
Image

Crank assembly goes back in with same bearings and all:
Image

With the Deutz cylinders, I wanted some extra cooling.
This is for a little lower engine bay temps:
Image
Image

and this for some extra oil cooling reserve:
Image
Top one is my old cooler I had in there for over 15 years or so...
Bottom one is Mercedes as well (from ebay :lol: ) but obviously just bigger thus better and fits just behind the front valance grill!

Avatar du membre
Airspeed
Membres confirmés
Messages : 324
Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
Votre German : '75 1303 sunroof
Moteur : 2,4 T4T
Localisation : Pays-bas
Contact :

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Messagepar Airspeed » 13 avr. 2020, 18:21

Apres N/A assembler exhaust with anti-reversion chambers:

Image

Image


Retourner vers « Vos projets »



Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 7 invités