The EFR for sure is, I totally agree!TurboR a écrit :yeah borg Warner, the best commercial turbo for now !!!
good choice!
which model did you choose?
1303 Mythbuster -> 2,4 ltr T4Turbo
- Airspeed
- Membres confirmés
- Messages : 324
- Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
- Votre German : '75 1303 sunroof
- Moteur : 2,4 T4T
- Localisation : Pays-bas
- Contact :
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
-
- Membres confirmés
- Messages : 362
- Enregistré le : 21 nov. 2007, 05:04
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
you are aiming for 500+ hp?
- Airspeed
- Membres confirmés
- Messages : 324
- Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
- Votre German : '75 1303 sunroof
- Moteur : 2,4 T4T
- Localisation : Pays-bas
- Contact :
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
Qui.TurboR a écrit :
you are aiming for 500+ hp?
mais non maintenant
-
- Membres confirmés
- Messages : 362
- Enregistré le : 21 nov. 2007, 05:04
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
small trick:
Oui = yes
Qui = who ;)
I need to follow this, and maybe when you plan a trip to the nurburgring tell us, i'm there sometimes (4 to 10 times a year )
Oui = yes
Qui = who ;)
I need to follow this, and maybe when you plan a trip to the nurburgring tell us, i'm there sometimes (4 to 10 times a year )
- Alex
- Admin
- Messages : 3561
- Enregistré le : 20 sept. 2007, 23:01
- Localisation : Ouest de panam
- Contact :
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
+ DE 500 HP but max speed 220 KM/h
toujours d'actualité?
toujours d'actualité?
- Airspeed
- Membres confirmés
- Messages : 324
- Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
- Votre German : '75 1303 sunroof
- Moteur : 2,4 T4T
- Localisation : Pays-bas
- Contact :
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
Je ne comprend 'toujours d'actualité?' 'its always the current situation?Alex a écrit :+ DE 500 HP but max speed 220 KM/h
toujours d'actualité?
Max speed is not really about hp anymore above 400hp or so, but more about vehicle stablity: reducing lift and straight line suspension lay-out.
and big balls
- Airspeed
- Membres confirmés
- Messages : 324
- Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
- Votre German : '75 1303 sunroof
- Moteur : 2,4 T4T
- Localisation : Pays-bas
- Contact :
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
Ah! that explains the reaction of mademoiselleTurboR a écrit :small trick:
Oui = yes
Qui = who ;)
Will do! I love the Ring!I need to follow this, and maybe when you plan a trip to the nurburgring tell us, i'm there sometimes (4 to 10 times a year )
- PatFlat4Ever
- Membres confirmés
- Messages : 169
- Enregistré le : 16 avr. 2016, 18:26
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
- Airspeed
- Membres confirmés
- Messages : 324
- Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
- Votre German : '75 1303 sunroof
- Moteur : 2,4 T4T
- Localisation : Pays-bas
- Contact :
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
Not exactly sure what you mean, but I am a real believer in equal length header with correctly paired cylinders: 1/3 and 2/4PatFlat4Ever a écrit :I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
- PatFlat4Ever
- Membres confirmés
- Messages : 169
- Enregistré le : 16 avr. 2016, 18:26
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
Yes for the paired cylinders.Airspeed a écrit :Not exactly sure what you mean, but I am a real believer in equal length header with correctly paired cylinders: 1/3 and 2/4PatFlat4Ever a écrit :I guess you know what exhaust pipes connect on the twin scroll turbo for maximum power ?
- Airspeed
- Membres confirmés
- Messages : 324
- Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
- Votre German : '75 1303 sunroof
- Moteur : 2,4 T4T
- Localisation : Pays-bas
- Contact :
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
Wrapped the exhaust parts very close to the case and/or cylinderheads:
- Airspeed
- Membres confirmés
- Messages : 324
- Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
- Votre German : '75 1303 sunroof
- Moteur : 2,4 T4T
- Localisation : Pays-bas
- Contact :
- PatFlat4Ever
- Membres confirmés
- Messages : 169
- Enregistré le : 16 avr. 2016, 18:26
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
Where is the turbo ? For an another engine ?
- Airspeed
- Membres confirmés
- Messages : 324
- Enregistré le : 21 oct. 2007, 22:34
- Votre German : '75 1303 sunroof
- Moteur : 2,4 T4T
- Localisation : Pays-bas
- Contact :
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
First N/A dyno result, then turbo will be addedPatFlat4Ever a écrit :Where is the turbo ? For an another engine ?
- PatFlat4Ever
- Membres confirmés
- Messages : 169
- Enregistré le : 16 avr. 2016, 18:26
Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0
So the compression ratio is already settled for turbo or you'll have to change it ?
Qui est en ligne
Utilisateurs parcourant ce forum : Google [Bot], Semrush [Bot] et 75 invités