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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 13 juil. 2016, 22:18
par Airspeed
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 14 juil. 2016, 04:09
par diabolo
nice headcylinder twinsparks!!

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 14 juil. 2016, 11:46
par germandrag
what cylinders?

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 14 juil. 2016, 11:55
par Airspeed
germandrag a écrit :what cylinders?
Custom made/cast. One time deal, no second set possible :(

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 15 juil. 2016, 00:26
par Superflo
Finnaly some news of the engine!

Do you have any specs you can share?

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 15 juil. 2016, 11:45
par Airspeed
Superflo a écrit :Finnaly some news of the engine!

Do you have any specs you can share?
Sure:
Oettinger 74mm chro-mo crank with 55mm (1700) T4 rod size
Custom cast 98mm alu cylinders with special/experimental coating (should be even better then nikasil)
JE turbo spec pistons
Pauter cam, lots of duration and lift
Pauter light-weight-series rods
Pauter alu ratio rockers 1:1,48
TP dry-sump oil pump
TP 52gram T1 lifters
TP alu double tapered pushrods
TP billet cylinder heads 48x41 with Ti valves, Ti retainers and Ti valve keepers
CB650 valve springs
Compression ratio around 9:1 expected, but still to be determined/measured.
48mm throttle bodies from VWSpeedshop England
Ok-products manifolds
Horizontal cooling system from Orratech.de

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Thats about it for now. Lots of work to be done still. Turbo system to be determined, but I have some ideas :wink:

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 15 juil. 2016, 13:14
par white lady
Hello airspeed are you happy of the cooling system from orratech ? I m looking for one for my type 4. Orratech or riecther.

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 15 juil. 2016, 14:31
par Airspeed
Orratech system not installed yet on my engine, so I have no personal experience...

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 15 juil. 2016, 14:38
par white lady
Airspeed a écrit :Orratech system not installed yet on my engine, so I have no personal experience...
Ok thanks you i Will probably order one of them orratech or riechter at the end of the year.

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 15 juil. 2016, 15:54
par prototix
Nice :-)
Goid job.

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 15 janv. 2017, 13:56
par Airspeed
Finallement found the correct 'allumage' (spark plugs) en 10mm et 12mm de NGK:

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and some lighter then original alu lower control arms:
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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 15 janv. 2017, 16:51
par germandrag
C est beau !
A tout hazard aurait tu d autres soupapes admission en titane car j en cherche? Merci

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 15 janv. 2017, 18:49
par Airspeed
germandrag a écrit :C est beau !
A tout hazard aurait tu d autres soupapes admission en titane car j en cherche? Merci
Not sure what you mean exactly, but I do have an extra set of 4 Ti inlet valves still unmachined (but can be shortenend) and 8 unmachined Ti valves (in the box) but which you can't shorten as I understood it.

Is this what you mean?

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Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 15 janv. 2017, 20:24
par white lady
Germandrag research 4 inlet Valves Ti and he wants to know if you have another set for him.

Re: 1303 Mythbuster -> 2,2 ltr T4Turbo version 2.0

Posté : 15 janv. 2017, 20:40
par germandrag
Yes exactly, 48 or 50 mm
Merci white lady !